SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Växjö Handbollsförening
VINNER ALLTID I LÄNGDEN
Välkommen till Växjö HF P14 - födda 2010

Vi är ett stort och härligt gäng  killar födda 2010 som tränar handboll.

 

Träningstider säsongen 24/25

Tisdagar 20:30-21:45 Griffel Arena

Onsdagar 19:00.20:40 Fagrabäckskolan

Fredagar 17:00-18:15 Kungsmadskolan

 

Nyfiken? Kontakta Ingela Åberg (ingela.aberg@netatonce.net)

Segrare i USM steg 1
2024-10-21 13:41

Våra grymma killar vann sin grupp i USM steg 1. Vi gick obesegrade genom gruppen där vi mötte HF Karlskrona, Mantorps IF HF, IK Sävehof Gul och IFK Kristianstad. En jättefin insats helgen igenom av alla spelare. Stort tack till alla runt laget som stöttade på läktaren och jobbade som funktionärer! Nu kör vi vidare mot steg 2 i Karlskrona den 14-15 december och innan dess ska vi spela Skadevi Cup och ett gäng seriematcher.

Växjö HF P12 har fått en sponsor!
2022-09-26 17:38

Vi är så tacksamma för att Marcus Johansson (Theos pappa) genom sitt företag Willo kommer att sponsra Växjö HF P12 säsongen 22/23. Vi kommer att kunna åka i stil till våra bortamatcher med en minibuss med Växjö HF-logga sponsrad av Marcus/Willo, så coolt!

 

Vi har fått uppdraget att bemanna drickastationerna på Växjö marathon den 15 oktober vilket genererar 5000 kr till lagkassan.

 

I och med detta reduceras vår kostnad för transport till bortamatcher rejält och så här kommer det att funka under säsongen:

  • Antal bortamatcher/sammandrag: 22 (vid 3 tillfällen har vi två bortamatcher samma dag).
  • Laget kommer att transporteras med en minibuss och en personbil, i de fall där vi har två matcher samma dag kommer det att gå 3 personbilar till den ena matchen/sammandraget.
  • Det utgår ersättning med 500 kronor till de personbilar som kör till match oavsett avstånd (personbilarna förväntas kunna ta 3–4 spelare för att ersättning skall utgå).
  • Varje spelare betalar 130 kronor per bortamatch i transportkostnad oavsett destination (blir man sjuk eller får förhinder inför match betalar man inte).
  • Laget (ledare eller föräldrachaufför) ansvarar för att tanka upp minibussen efter varje transport, här gäller full kostnadstäckning, och returnera den till PeGe Minibuss.
  • Lagets ekonom blir Mikael Åberg och detaljerade instruktioner kring in- och utbetalningar kommer, allt kommer att ske via Swish.
  • Grundplanen är att alla spelare skall spela ungefär lika många hemmamatcher som bortamatcher men som vi alla vet är det många parametrar som spelar in.
  • Vill man som förälder hänga med och heja är man varmt välkommen men man löser transport på egen hand, samordna gärna via vår FB-grupp.

ALLA skall vid alla tillfällen det är möjligt nämna vilket fantastiskt företag Willo är😉 (ledarnas förslag, inte Marcus).

 

Mvh

Ledarna

Rapport från föräldramötet
2022-09-15 22:19

Hej alla föräldrar,

 

Tusen tack för ett bra föräldramöte, det känns bra att ha en trygg, stabil och stöttande grupp föräldrar i ryggen när vi susar in i säsongen 22/23 med killarna!

 

Presentationen från föräldramötet hittar ni nu under fliken dokument här på vår hemsida.

 

Flera frågor återkommer vi till men nedan en uppdatering om vad som sades förutom informationen i PPT:

  • Marcus (Theos pappa) och vi ledare skall prata ihop oss och återkommer med ett förslag kring transporter under säsongen. Tack Marcus för kreativa lösningar:)
  • Alla föräldrar som har idéer kring sätt att dra in pengar till lagkassan får gärna höra av sig till oss ledare, mycket pengar för liten insats är det vi satsar på! Gärna aktiviteter där vi kan involvera spelarna.
  • På fredagsträningarna från och med 30 september kommer alla spelare att uppmuntras att stanna kvar och duscha gemensamt med laget, fredagsfys, fredagsdusch och sedan fredagsmys! Ledare/föräldrar (manliga) kommer att finnas på plats och under föräldramötet var vi överens om att detta är en viktig del i att bygga sammanhållning i laget.
  • Ingela har fått i uppdrag att kolla med styrelsen om vi kan komplettera utbudet i kiosken när vårt lag har kioskhelg och genom detta samla in pengar till det egna laget. Även möjligheten att erbjuda föreningen välbehövlig uppfräschning av lokaliteterna i hallen mot tillskott i lagkassan skall undersökas.

På återhörande och vi ser verkligen fram emot säsongen.

 

Frida, Ingela och Johannes

Välkommen till säsongen 2022/23 med Växjö HF P12
2022-08-11 16:33

Hoppas sommaren har varit toppen och att alla är peppade inför säsongen 22/23 då vi heter P12. Vi längtar efter att starta säsongen och att få hänga med truppen på nya äventyr. Här kommer information om höstens aktiviteter så långt vi har koll så att alla kan boka in aktuella datum och känna till föräldrauppdrag och annat viktigt.

 

Truppen 

Vi hoppas att alla killar fortsätter med handboll säsongen 22/23 och vi vet redan nu att några nya killar kommer att börja i höst. Som det ser ut just nu är vi 28 killar i truppen.

 

Ledare

Vi kommer att vara 3 ledare under säsongen:

Lotta Krondahl slutar efter en fantastisk insats sedan killarna började på handbollsskolan och vi tackar Lotta och är tacksamma att hon kommer att finnas kvar i sekretariat och runt laget i egenskap av förälder. TACK Lotta!

 

Träning

I början av hösten kommer vi att ha olika träningstider respektive vecka beroende på att vi inte får tillgång till kommunens lokaler förrän vecka 36 och för att vi samarbetar med F11/12 kring träningstider, mer om detta på det kommande föräldramötet. Föreningen växer vilket innebär nya träningslokaler, vi kommer att ha en träning på Ulriksbergsskolan.

 

Det är jätteroligt att ha en stor trupp men det är en utmaning att bedriva kvalitativ träning med så många killar. Vi skall försöka vara kreativa och det kan innebär att vi vissa veckor delar upp gruppen och kör halva gruppen inomhus och fysträning utomhus för den andra halvan. Vi kommer hela tiden att kommunicera eventuella förändringar. Vid vissa träningstillfällen blir det uppvärmning innan vi går in i hallen, är det bra väder kommer detta att ske utomhus så se till att killarna har med sig skor och kläder för att vara utomhus, detta kommuniceras alltid i samband med träningskallelsen så läs dessa noga. Vi drar igång med träning den 22 augusti och nedan ser ni schemat för de första veckorna:

 

Vecka 34

Måndag 16:30-18:00 GBJ

Fredag 16:30-17:45 GBJ

 

Vecka 35

Måndag 16:30-18:00 GBJ

Fredag 16:30-17:45 GBJ 

 

Vecka 36

Måndag 16:30-18:00 GBJ

Tisdag 16:45-18:00 Ulriksbergsskolans gymnastiksal

Onsdag 18:00-19:30 Kungsmadshallen, GBJ

 

Vecka 37

Måndag 16:30-18:00 GBJ

Tisdag 16:45-18:00 Ulriksbergsskolans gymnastiksal

Onsdag 18:00-19:30 Kungsmad

 

Vecka 38

Måndag 16:30-18:00 GBJ

Tisdag 16:45-18:00 Ulriksbergsskolans gymnastiksal

Onsdag 18:00-19:30 Kungsmad

 

Vecka 39

Måndag 16:30-18:00 GBJ

Tisdag 16:45-18:00 Ulriksbergsskolans gymnastiksal

 

Vecka 40 – ordinarie träningsschema säsongen 22/23 inleds

Måndag 16:30-17:45 GBJ

Tisdag 16:45-18:00 Ulriksbergsskolans gymnastiksal

Fredagar kommer vi att dela tid med F11/12 i Kungsmad och vi återkommer med detaljer.

 

Kallelser till träningar kommer ca 5 dagar innan träningstillfället och vi vill att ni svarar på dessa kallelser då de utgör underlag för träningsplanering och närvarorapportering.

 

Under september är fotbollen fortfarande i full gång och vi förstår att många av killarna prioriterar utomhusidrott denna månad men vi hoppas att man kan delta någon av träningarna varje vecka. Vill man vara med och spela Växjö Handbollscup i slutet av september skall man delta i träning varje vecka innan cupen.

 

Individuella spelarsamtal

Från och med denna säsong kommer vi att genomföra individuella spelarsamtal med alla i truppen. Vi återkommer med mer information om detta som är en del i att skapa utveckling för alla spelare och ett sätt för oss ledare att bättre lära känna alla spelare och deras tankar kring fortsatt handbollsutveckling.

 

Kommunikation

SportAdmin är Växjö HF:s administrativa system. Där hanteras medlemskap, kallelser till träningar, matcher och mycket annat. Ladda gärna ned SportAdmin-appen så att ni får notiser där.

 

Vår hemsida använder vi för att sprida information, i samband med att vi gör en uppdatering så kommer ett mejl till alla i truppen.

 

På Facebook har vi en sluten grupp vid namn ”Växjö HF P12 (födda 2010)”, syftet med gruppen är att föräldrar skall kunna samordna kring matcher och transport och utbyta information och kanske posta i samband med matcher. Vill du bli medlem så skicka en förfrågan via FB, vi begränsar tillgängligheten till enbart föräldrar/målsmän.

 

På Instagram har vi ett konto vid namn ”vaxjohfp2010” där vi delar med oss av bilder och rörligt material från träningar och matcher så att fler får ta del av hur roligt vi har. Skicka en förfrågan om att följa om du vill följa våra äventyr!

 

Föräldramöte

Torsdagen den 15 september 19:00-20:30 bjuder vi in till föräldramöte där vi planerar att ge mer detaljerad information inför säsongen om både träningsupplägg och matcher samt cuper och föräldrauppdrag. Vi vill att minst en förälder per barn deltar vid föräldramötet, en kallelse kommer att skickas ut separat.

 

Cuper 22/23

Under säsongen planerar vi för följande cuper:

 

Växjö Handbollscup 30/9–2/10 där U10-U13 kommer att spela. Boka in dessa dagar då lagen från U10 till Junior kommer att ha föräldrauppdrag i samband med cupen. Räkna med att alla föräldrar kommer att behöva ta något uppdrag under dessa dagar.  Det överskott som cupen genererar kommer att användas för att bidra till att betala deltagandet i Skadevi Cup.

 

Skadevi Handbollscup 4–6 november i Skövde, U10-U16 deltar. Skadevi är en föreningscup för Växj HF där klubben står för anmälningsavgiften för 2 lag per åldersgrupp samt kostnaden för 2 ledare per åldersgrupp och transport till och från cupen.  Enskilda spelare betalar enbart för deltagarkort. Vi har anmält två lag utifrån den kallelse som gick ut innan sommaren. Vi kommer att återkomma med mer information under september månad och i samband med föräldramötet.

 

Lundaspelen 26–30 december i Lund. Vi hoppas kunna delta i Lundaspelen i år, en handbollsupplevelse med massor av lag från Sverige och kanske också danskt motstånd. Vi återkommer med mer information.

 

Åhus Beach 19–20 juli i Åhus.  En HF-tradition som vi planerar för även 2023.

 

Ytterligare cuper kan tillkomma, mer om cuper i samband med föräldramötet.

  

Seriespel 22/23

Vi har anmält 3 lag till seriespel och som vi informerat om tidigare introduceras några nyheter för oss nu när vi spelar i U12-serien:

  • Nivåanpassat seriespel: Syftet med nivåanpassat seriespel är att kunna erbjuda samtliga lag ett utvecklande seriespel med jämna och roliga matcher. Det finns 3 nivåer där nivå 1 innebär tuffast motstånd och nivå 3 lättast motstånd. Svenska handbollsförbundet har tydliga rekommendationer för hur man skall tänka kring nivåer och dessa följer vi. Vi kommer inte att ha fasta lag i seriespelet och vi kommer att samarbeta med pojkar födda 11 i ett av lagen.
  • EMP – Elektroniskt Matchprotokoll är Svenska Handbollförbundets system för hantering av matchprotokoll. Det är ett system som införts från och med U12 och alltså aktuellt för oss kommande säsong. Under hösten kommer det att erbjudas utbildning i systemet. Liksom denna säsong kommer vi att behöva hjälp av er föräldrar med att bemanna sekretariat och andra matchfunktioner när vi har hemmamatcher.
  • Från och med säsongen 22/23 kommer matchresultat och serietabell att redovisas.
  • Ingen sänkt ribba från och med U12, fullstora mål. Bollstorleken är densamma som innevarande säsong.

Spelschemat kommer att vara klart och finnas i vår kalender på hemsidan i början av september. Vi kommer att ha lag i nivå 1, nivå 2 och nivå 2-3. Matcherna i nivå 1 spelas som enskilda matcher och för nivå 2 och 2-3 som sammandrag. Serierna startar i början/mitten av oktober. Mer information om detta i samband med föräldramötet.

 

Utbildningen för EMP (Elektroniskt matchprotokoll) kommer att genomföras måndagen den 26 september, preliminär tid är 18–21. Minst en förälder per spelare skall delta i denna utbildning som är en förutsättning för att kunna bemanna matchsekretariatet vid våra hemmamatcher. Notera denna tid redan nu, separat kallelse kommer. En del har redan deltagit i grundutbildningen för EMP och kan då delta i nästa steg som är disktriktsutbildningen i EMP som genomförs den 27 september, mer information kommer kring denna utbildning. 

 

Höstlovshandboll

I samband med höstlovet arrangeras höstlovshandboll i GBJ. Upplägget är inte helt klart men sannolikt blir det måndag-onsdag.

 

Föräldrauppdrag

Som förälder till spelare i Växjö HF ingår att delta i föräldrauppdrag under säsongen. Vår förhoppning är att ni skall tycka att detta är roligt och en möjlighet att lära känna föreningen och varandra. I samband med föräldramötet kommer vi att prata mer om vad det innebär men här kommer en kort översikt.

 

Föräldrasamordnare – alla lag skall ha en föräldrasamordnare som ansvarar för att fördela ut och administrera föräldrauppdragen. Mer om detta vid föräldramötet.

 

Arbete i samband med Växjö Handbollscup – alla föräldrar behöver räkna med att få uppdrag i samband med vår egen cup 30/9–2/10 oktober.

 

Kioskuppdrag – GBJ Arena har en kiosk som håller öppet i samband med matcher. Vårt lag kommer att få i uppdrag att bemanna kiosken under någon/några helger under säsongen. Mer information kommer.

 

Funktionärsuppdrag – i samband med att vi spelar hemmamatcher behöver vi funktionärer till matchsekretariat och matchvärd. Vi kommer att kontakta er i god tid och med detaljerad information om vad detta innebär när vi vet när vi har hemmamatcher.

 

Försäljningsuppdrag – Växjö HF har en kombination av obligatoriska och frivilliga försäljningsuppdrag. Föreningen kommer att ha samma försäljningsupplägg som under säsongen 21/22 med tvättmedel och andra förbrukningsvaror samt bingolotter.

 

Försäljningsuppdraget för tvättmedel och dylikt genomförs under oktober. Allt överskott kommer att gå till de enskilda lagen. Varje spelare ansvarar för att sälja minst 10 enheter. Bingolottoförsäljningen, 8 bingolotter och 2 kalendrar per spelare, startar i slutet av oktober. Det är liksom tidigare lotter inför uppesittarkvällen dagen innan julafton som gäller. Överskott går till föreningen. Det kommer också att finnas möjlighet till frivilliga försäljningsuppdrag under säsongen. Mer information kommer.

 

Utprovning av profilkläder

Killarna växer och kanske är det någon som behöver en ny overall eller andra profilkläder. Vecka 36 sker utprovning av profilkläder på kansliet. Information kommer att skickas ut från kansliet.

  

Vi ser verkligen fram emot säsongen tillsammans med killarna och er. Har ni frågor, synpunkter eller glada tillrop är det fritt fram att kontakta oss.

 

Ledarna; Frida, Ingela och Johannes

 

 

Information slutet av säsongen 21/22
2022-04-07 15:52

Handbollssäsongen 21/22 lider mot sitt slut. En säsong där spelartruppen har blivit större, vi har spelat många matcher, spelat cuper och utvecklats massor.

 

Här kommer information om slutet av säsongen 21/22 och information om vad vi har koll på inför säsongen 22/23 så att alla kan boka in dessa datum i sina kalendrar och speciellt säkerställa att ni är tillgängliga under Växjö Handbollscup första helgen i oktober. Inför säsongsstart återkommer vi med mer detaljer

 

Slutet av säsongen 21/22:

 

Kvalmatch för HF:s herrar lördag 9 april

Växjö HF:s herrar kvalar för att stanna kvar i division 2 på lördag kl 14:00 i GBJ. Det är match mot Halmstad HF, en måstematch, vinna eller försvinna! Det vore kul med hejarklack på läktaren, det kommer att vara ledare på plats.

 

Vi välkomnar er föräldrar till träningen onsdagen den 20 april

Vi tränar fram till och med onsdagen den 20 april och då bjuder vi in er föräldrar till träningen 17-18:30 i GBJ. Kallelse har kommit för detta redan. Det blir en gemensam träning där vi också kommer att spela match. Alla är välkomna, man behöver inte ha spelat handboll tidigare. Ange i kallelsen vilka föräldrar som kommer så att vi kan planera för rätt antal. Vi avslutar inomhussäsongen med en rolig träning tillsammans.

 

Under april månad är vi medvetna om att många spelare fokuserar på den stundande fotbollssäsongen men vi hoppas att killarna kan fortsätta komma på träningar fram till Potatiscupen. Gällande cupen kommer det separat information inom kort.

 

Växjö HF fyller 50 år – boka in den 14 maj i era kalendrar

Som vi meddelat tidigare så firar Växjö HF 50 år den 14 maj. På dagen, 10:00-15:00, blir det aktiviteter för hela familjen på och utanför GBJ. Bland annat blir det matchspel för våra killar. Vi återkommer med mer information men vi kommer också att behöva hjälp av er föräldrar under dagen. På kvällen är det fest för alla vuxna, vi ledare skall gå och det vore jätteroligt med fler föräldrar från laget. Se inbjudan på HF:s hemsida.

 

Beachträning och Åhus Beach

Vi har inte fått information om tider för träning för beachhandbollen ännu men tanken är att vi skall köra en gång i veckan från mitten av maj. Alla killar är välkomna att träna oavsett om man är anmäld till Åhus Beach eller inte. Vi återkommer inom kort med mer information till de som är anmälda till cupen.

 

Inför säsongen 22/23:

 

Truppen

Vi hoppas att alla killar fortsätter med handboll säsongen 22/23. Alla spelare har haft en jättebra utveckling under säsongen och vi ser fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans. Är det någon som redan nu vet att ni inte kommer att fortsätta eller är tveksamma får ni gärna ta kontakt med oss ledare. Vi skall redan nu anmäla antal lag till seriespel och behöver ha lite koll på hur stor trupp vi har nästa säsong.

 

Träningsschema

Träningsschema för 22/23 kommer att presenteras innan sommaren. Vi funderar just nu på om vi skall träna 2 eller 3 gånger i veckan och vi ber att få återkomma kring detta. Träningen kommer att dra i gång i slutet av augusti.

 

Cuper 22/23

Föreningen planerar att arrangera/delta i följande cuper under säsongen 22/23:

 

Växjö Handbollscup 30 september–2 oktober (hemsidan är under uppdatering) där U10-U13 kommer att spela. Boka in dessa dagar då lagen från U10 till Junior kommer att ha föräldrauppdrag i samband med cupen.

 

Skadevi Cup 4–6 november i Skövde, U10-U16 deltar. Skadevi är en föreningscup för HF där klubben står för anmälningsavgiften för 2 lag per åldersgrupp samt kostnaden för 2 ledare per åldersgrupp (ej per lag) och transport till och från cupen.  Enskilda spelare betalar enbart för deltagarkort.

 

I slutet av april kommer vi att skicka ut en kallelse gällande deltagande i Skadevi då sista anmälningsdag är den sista maj. Varje deltagare bekostar sitt deltagarkort som kostar 1190kr (då ingår boende 2 nätter samt 2 frukost, 3 lunch och 2 middagar), förhoppningsvis kan vi använda lite av lagkassan för att reducera avgiften något.

 

Liksom innevarande säsong hoppas vi delta i några fler cuper, vi återkommer till detta vid hösten föräldramöte som kommer att äga rum i september.

 

Seriespel 22/23

Vi planerar att anmäla lag i tre serier säsongen 22/23, nyheter för oss när vi blir P12 är:

  • Nivåanpassat seriespel: Syftet med nivåanpassat seriespel är att kunna erbjuda samtliga lag ett utvecklande seriespel med jämna och roliga matcher. Det finns 3 nivåer där nivå 1 innebär tuffast motstånd och nivå 3 lättast motstånd. Vi planerar att anmäla ett lag till varje nivå. Svenska handbollsförbundet har tydliga rekommendationer för hur man skall tänka kring nivåer och dessa följer vi. Vi kommer inte att ha fasta lag i seriespelet och vi kommer att samarbeta med pojkar födda 11 i ett av lagen.
  • EMP – Elektroniskt Matchprotokoll är Svenska Handbollförbundets system för hantering av matchprotokoll. Det är ett system som införts från och med U12 och alltså aktuellt för oss kommande säsong. Under hösten kommer det att erbjudas utbildning i systemet och vi hoppas att många av er kommer att vara intresserade av att delta. Liksom denna säsong kommer vi att behöva hjälp av er föräldrar med att bemanna sekretariat och andra matchfunktioner när vi har hemmamatcher.
  • Från och med säsongen 22/23 kommer matchresultat och serietabell att redovisas.
  • Ingen sänkt ribba från och med U12, fullstora mål. Bollstorleken är densamma som innevarande säsong.

Försäljningskoncept säsongen 22/23

Föreningen kommer att ha samma försäljningsupplägg som under säsongen 21/22 med tvättmedel och andra förbrukningsvaror samt bingolotter.

  • Försäljningsuppdraget för tvättmedel och dylikt genomförs under oktober. Allt överskott kommer att gå till de enskilda lagen. Varje spelare ansvarar för att sälja minst 10 enheter.
  • Bingolottoförsäljningen, 9 bingolotter och 1 kalendrar per spelare, startar i slutet av oktober. Det är liksom tidigare lotter inför uppesittarkvällen dagen innan julafton som gäller.

Utprovning av profilkläder

Första veckan i september sker utprovning av profilkläder, mer information kommer

 

Tusen tack till spelare och föräldrar för en jätterolig inomhussäsong och på återseende,

 

Ledarna 

Kommande matcher
Spelade matcher
Sön 30/3 14:30
34 - 41
Sön 30/3 11:30
33 - 25
Lör 29/3 16:00
31 - 22
Lör 22/3 15:50
28 - 29
Sön 16/3 12:40
26 - 36
Sön 9/3 15:45
35 - 24
Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen
Växjö Handbollsförening, 20/02 14:08 
Växjö Handbollsförening, 11/02 11:28 
Växjö Handbollsförening, 28/11 15:39 
Växjö Handbollsförening, 26/11 13:21 
Växjö Handbollsförening, 04/11 10:42